Ez az a vendégszerző csomag, ami több vendéglátóhelynek, már a második hónaptól legalább +20% bevételt hozott.

Nem kísérletezgetünk, tudjuk, mitől lesz több Vendége egy helynek. Akár Neked is dolgozhatunk!

Felfuttató marketing csomagunk

Az éttermi reklámszövegek nyomában, avagy milyen legyen az éttermed hangvétele

beef_heaven_2019_jan-26.jpg

Amennyiben most 2012-t írnánk, akkor úgy kezdeném a mai blogcikket, hogy „mutatok Neked 5 bevált címsort és Facebook poszt-szöveget”, ami garantáltan bevonzza a Vendégeket az éttermedbe. Azonban lassan 2020-at írunk, így a fenti sorokat nem írnám le nyugodt szívvel.

Hogy miért? Mert már nincs olyan, hogy bevált címsor. Nincsenek varázsszövegek, ami révén 30 méteres sor alalul ki az étterem bejárata előtt. Nincs olyan, hogy Facebookon 160 karaktert írsz, és imádni fognak. A mágikus étterem reklámszövegek ideje lejárt, jelentjük 2019 végén.

Hogy mi is működik igazán? Nincs limit vagy megkötés szerintünk szöveg terjedelemben a marketingben. Lehet rövid hangzatos szavakkal eredményeket elérni, de hosszú szövegek is jók lehetnek, ha vendégeket szeretnél. Mi a fontos?

2020 a hitelesség éve lesz: legyen az étteremnek arca, építsen a közösségi média valódi közösséget, legyen szakmai tartalom, amivel bizonyítod, hogy minőségi ételeket készítesz, jusson szóhoz a közösség, és mutasd meg a kulisszák mögötti életet is.

Ami miatt egyébként sem működne egy előre megírt címsor az az, hogy minden étteremnek ki kell alakítania a saját hangulatát, aminek az alapja maga az étterem hangulata, az ételek, és ebből fakad, hogy egységes kommunikáció legyen ezzel a közösségi médiában.

Miért is beszélünk közösségi médiáról?

Az étterem marketing tervben, Ügyfeleink esetében nagyon sok eszköz szerepel, de mégis a leghatékonyabb eszköz még mindig a Facebook, Instagram és ezek után következik a többi.

De kanyarodjunk vissza: példaként veszünk egy budapesti belvárosi steak-éttermet, ahol a minőség a legmagasabb. Itt a kommunikáció hangvételében követni kell a hely minőségi stílusát, esetleg egy-egy oximoronnal, érdekes költészeti megközelítéssel. Ja és ne feledjük a vizualitást sem: 2020 a profi fotók és profi videók éve lesz ;)

De más hangvétel társul egy óbudai magyaros, klasszikusabb étteremhez is, ahol természetesen nem kommunikálnánk úgy, ahogy a fenti steak-étterem kapcsán. Ugyanis ide más miatt jönnek az emberek: itt fontosabbak a családi értékek, a magyar/magyaros tradíciók megőrzése, a barátiasabb hangvétel.

Harmadik példaként egy ceglédi pizzériát hozunk. Természetesen maga a pizza mint téma igencsak szűk téma, sokat nem lehet írni erről, egy Facebook oldalon hamar kiürülhet a téma. Hacsak nem neveznénk a fotókon lévő kollégákat nevükön, nem ismertetnénk meg Zsoltit és Petit a médiában, és nem lennének viccek, poénok, fárasztó tartalmak, így szórakoztató content az étterem reklám szövegek között.

Tehát összefoglalva: vedd sorra először, miben más az éttermed, miben nyújt mást, mint a konkurencia. Ez legyen a fő fókusz a kommunikáció során. Ezt hívjuk egyébként pozícionálásnak, amiről itt már írtunk korábban is. Vedd sorra, miért térnek be hozzád a vendégek, milyen ételeid vannak, és írj érzésből. Nincs megkötés, nincs varázsszó, csak mutasd meg az étterem mögött álló arcokat, kérdezz sokat a vendégektől, mutasd meg a nagyközönségnek a véleményeket az éttermedről és legyenek fotók a konyháról is.

Vagy a másik megoldás: bízz meg profikat ezzel, például a SEETHALER Étterem Marketinget. Nézd meg az ajánlatot ehhez >>

Mi a véleményed a fentiekről?

Balla-Seethaler Tamás
Étterem marketing szakember, gasztronómiai tanácsadó, a Seethaler Consulting tulajdonosa

kornyezetvedelem Cégünk fontosnak tartja a környezetvédelmet. Törekszünk rá, hogy irodánk "zöld irodaként" működjön, folyamataink főleg online zajlanak.