Mi, itt a SEETHALER étterem marketingnél hisszük, hogy naprakész és leghatékonyabb marketing eszközökkel lehet csak sikerre vinni az éttermeket. Marketing szempontból. De ott van még a tökéletes vendéglátás, ebben nem tudunk segíteni. A mi munkánk, hogy megmutassuk a nagyvilágnak azt a miliőt, érzést, az étterem által megálmodott gondolatiságot, ami ugyan ott van az étteremvezető és a kollégák fejében, de nekünk meg kell ezt látni, és kommunikálni a nagyvilág felé.
De hogyan tegyük mindezt ebben az évben?
Személyesség – már korábban is erős volt és vallottuk, de 2019-től még erősödik a személyesség, főleg a vendéglátásban fontos, hogy akik vendégül látnak, azok kikerüljenek arcukkal a közösségi térbe is. De nem csak ők, hanem a konyhai munkatársak is egy-egy kulissza mögötti megjelenéssel, ezt ugyanis annyira szeretik a Vendégek, imádják látni, honnan jön az ételük és italuk.
És az éttermi tapasztalatukat bőszen meg is mutatják a vendégek. Beszéljünk itt a Google, Facebook, Tripadvisor visszajelzésekről, véleményekről, ami nagyon sokat nyom a latban, ugyanis jó értékelés esetén sokan emiatt választják az éttermet. De a felhasználók által generált tartalom által is, egy-egy feltöltött képpel, amit érdemes megosztani a vendéglőnek is a közösségi médiában.
LIVE videók - korábbi cikkünkben tárgyaltuk már a rendezvények, akciók és promóciók fontosságát, de ezek sikerességét meg is kell mutatni a világnak: erre a legjobb eszköz az élő bejelentkezés, akár a Facebookon, de az Instagram IGTV-n vagy a Youtube-on is, ahol nagyobb az elérés. Ez egy nagyon jó lehetőség a hangulat megörökítésére, mert nem vágott videó, így valóban minden részlet, érzés, étel megmutatható, hihető formában, mert a videónéző is tudja, hogy ez bizony vágatlan adás. Ugyanígy interjúkat, kérdezz-feleleket, sőt még éttermen belüli főzőshow-t is lehet tartani, ezek a tv-ben nagyon mennek, miért ne készítsünk ilyet étteremben is?
Egészséges életmód, környezetvédelem – 2019-re még jobban erősödnek az egészséges életmóddal és fenntarthatósággal kapcsolatos gondolatok, egyre több ember figyel erre Magyarországon is. Érdemes egy étteremnek is figyelnie erre, és ezt kikommunikálnia, ahogyan egy nemes ügyért tett lépéseit is.
Közösségépítés – egy közösségi oldalon (azért emlegetjük ezt nagyon, mert ez az egyik legjobb vendégszerző platform) nem egyoldalú kommunikáció folyik. Ide mindenki gyárt tartalmat. Nem az a felület, ahova kitesszük a közleményeinket. A közösségi médium, ahogyan a nevében is van, hús-vér emberek beszélgetése, nem egy cég vagy vállalat hírfolyama. Tehát egy étterem az oldalán kérdezzen; tegyen fel felhasználók által készített képet, edukáljon, sztorizzon. Mutassa be életét. Így egy olyan közösség jön létre, akik szeretik a márkát, részt vesznek először online, majd offline az asztaloknál. Utána már csak egy lépés a törzsvásárlók rendszer.
Balla-Seethaler Tamás
Étterem marketing szakember, gasztronómiai tanácsadó, a Seethaler Consulting tulajdonosa