Ez az a vendégszerző csomag, ami több vendéglátóhelynek, már a második hónaptól legalább +20% bevételt hozott.

Nem kísérletezgetünk, tudjuk, mitől lesz több Vendége egy helynek. Akár Neked is dolgozhatunk!

Felfuttató marketing csomagunk

Marketing a vendéglátásban: a koronavírus fényében

seethaler_etteremmarketing75.jpg

Erre aztán senki sem számított. Nem volt arra felkészülve egyetlenegy vendéglátós sem, hogy ennyire letarol valami egy egész iparágat. Persze például egy kormányzati döntésre, aminek a végrehajtására pár hónapja van az étteremnek, fel lehet józan ésszel készülni. De ami ilyen nagy erővel és hirtelenséggel érkezik, szinte lehetetlen felkészülni, mert szinte óránként változtak a történések.

De van olyan étterem, akinek jobban ment az átállás a megváltozott üzemre. Hogy mi a titkuk?

Az ügyfélkapcsolatok.

Ok, kezdjük kicsit távolabbról. Adott volt egy étterem, aki kommunikált a Facebookon, Instagramon, nagyon szép eredményeket elérve. Ezekből a forrásokból szép ügyfélforgalmat generált. Esetleg szervezett borvacsorákat, sörvacsorákat, egyéb szexi eseményeket.

Aztán jött a pandémia. A személyes események, mint az étterembe járás, az események mind-mind megszűntek létezni egyik napról a másikra. Nagyon sok étterem észbe kapva jelentkezett házhozszállítós cégekhez, így az egyik ügyfélköre hirtelen +500-zal nőtt meg, de a másik piacvezető sem panaszkodhat.

Az étterem a házhozszállítás tényét feltette a Facebookra, Instagramra, de közben helyi szinten még többszáz étterem ugyanezt csinálta vendéglátás marketing címszóval. Mi történt? Az összes étterembe járó, aki esetleg otthonra is rendelne ételt, annyira elárasztásra került a sok-sok étteremmel, hogy végül az egyes éttermeknek semmi haszna sem lett ebből, főleg ha a házhozszállítás plusz költségét is felvesszük az egyenletbe.

De van egy kisebbség az éttermek közül, akiket mindez nem sújtott.

Ők azok, akik már egyrészt régóta házhoz szállítanak, megvannak a saját futárai, saját webes rendelési rendszere mind kiépítve és kipróbálva, és nem csak úgy beleugrottak szükségszerűen az egész kiszállítósdiba.

Másrészt most itt azok a vendéglátóhelyek lettek a nyertesek, akiknek kialakított ügyfélköre volt, és nem kellett csak a közösségimédiára hagyatkozniuk, hanem például VIP vendégköre volt, ápolta az ügyfélkapcsolatokat folyamatosan, vagy például rendelkezett Törzsvendég rendszerrel. Egy előre kialakított és hű vendégkör pedig most nagyon sok ügyfelünket kimenekített a vírus okozta esetleges bevételcsökkenés csapdájából. Egyes ügyfeleink most rekordokat döntenek, természetesen a konkurencia kárára.

De mit tegyél, ha nincs ilyen bejáratott ügyfélköröd nincsen?

Akkor most az erő győzedelmeskedik. Nagy merítésből kell vásárlókat szerezni, mert ne várd, hogy a házhozszállítós cégek applikációja, 500 étterem közül Téged fog ajánlani. Sok ott a kínálat, vedd kézbe a saját éttermed marketingjét most, és tízszeres marketing budget-tel kezdd el hirdetni a vendéglátóhelyedet. Itt a követező marketing szabály győzedelmeskedik: egy potenciális vásárlónak legalább 8 alkalommal kell találkoznia a marketingüzenettel, mire átgondolja a vásárlást. (marketingesen fogalmazva a frekvenciának 8-nak kell lennie)

És mit javaslunk a későbbiekre?

Bármilyen előre nem látható veszély esetén jó védekezés, ha már most elindítod Törzsvendég rendszeredet, és VIP csoportodat (bárhogyan is nevezzük őket), ez a csoport lesz az az ügyfélkor, aki mindig kitart majd melletted, mert szeret Tőled vásárolni, és viszi a híredet is. (marketingben őket nevezzük márkanagyköveteknek) Itt a követező marketing szabály győzedelmeskedik: Pareto-elv, azaz a vevők 20%-a hozza a bevétel 80%-át.

Neveld ki már most márkanagyköveteidet, a közösségedet. Nem mondjuk, hogy rövid időn belül sikerül, de fél-egy év múlva már meglesz az eredménye.

Mondani sem kell, a SEETHALER Étterem Marketingnek megvan ehhez minden eszköze és tudása. Ezzel is élhetsz! Felfuttató marketing csomag >>

Balla-Seethaler Tamás
Étterem marketing szakember, gasztronómiai tanácsadó, a Seethaler Consulting tulajdonosa

kornyezetvedelem Cégünk fontosnak tartja a környezetvédelmet. Törekszünk rá, hogy irodánk "zöld irodaként" működjön, folyamataink főleg online zajlanak.