- Dátum: 2018-01-29
Sok Ügyfelünk részére publikáltuk a múlt hét folyamán a Valentin napi ajánlatokat. Több éves tapasztalatunk alapján szükségét érezzük, hogy közzétegyük tapasztalatainkat a promóciókkal kapcsolatban, ami nem csak erre az "ünnepre", hanem az összesre is vonatkozhat. Tehát a mai blog bejegyzésünkben a kérdés, hogy milyen akciókat szeretnek a Vendégek?
A képlet egyszerű: vegyél egy klassz éttermet, remek kiszolgálást, egy csökkentett étlapot, egy GARANTÁLT ÁRAT, néhány ajándékot.... ez persze nem ilyen egyszerű, az étterem marketing sok komponsensből áll, de alapjában és általánosságban elmondható, hogy az emberek szeretik az apropókat az ünneplésre, és akkor nyílik meg jobban a pénztárca, ha tudják már előre, hogy mennyit kell majd fizetni egy éttermi tartózkodáskor. Tehát a Valentin napi ajánlatunkhoz fogtunk két-három levest és előételt, 5-8 főételt, és 1-2 desszertet, amelyből szabadon választhatnak a Vendégek. Ehhez hozzá jött még egy-egy pohár pezsgő vagy meglepetés virág, és 1 ár két főre. Az eredmény: a Vendégek tudják mikor-hol mit kapnak és mennyiért. Tökéletesen megtervezhető akár hetekre előre a Bálint-nap ünneplése.
De nem hiába ez a cím - ugyanis éttermi tartózkodást és választást a nők döntik el többségében: legalábbis erre következtetünk abból, hogy a foglalások 80-90%-a hölgyektől érkezik be. Így sem mindegy, hogy mit kommunikálunk. Éttermi tanácsadásaink kezdetekor - a pozícionáláson túl (lásd itt) - először mindig a weboldalt nézzük át, hogy az megfelelően mutatja az étterem értékeit, és minden információ megtalálható-e rajta: bemutatkozás, képgaléria, asztalfoglalás, akciók, étlap és itallap (borlap). Itt kiemelném az akciókat, ide érdemes létrehozni egy un. landing oldalt, ami tartalmazza az ajánlatunk apropóját (jelen esetben a Valentin nap), a kínálat leírását valamint asztalfoglalást. Miért fontos, hogy ez rendben legyen? Mert a hirdetések hivatkozása a weboldalra mutat, itt megy végbe az informálódás és végül az asztalfoglalás, tehát itt realizálódik az étterem bevétele.
Weboldal: minden étteremnek szükséges weboldal, mert ez egy nem "ellenőrzött", cenzúrázott médiafelület, ahova feltölthetőek az aktuális ajánlatok, de még fontosabb, hogy az asztalfoglalás itt megy végbe, ezek a hirdetések és kommunikációs eszközök végpontjai (ahova a linkek és hivatkozások szólnak), itt realizálódik az étterem forgalma az online marketing által. És nem utolsó sorban mérhető a hatékonyság.
Néhány példa:
http://www.harapomokus.hu/ajanlat/osszetartozas-napjai-2018.html
http://stelazsietterem.hu/akciok/90-osszetartozas-napjai-2018
http://madeinchinabudapest.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=32&Itemid=192&lang=hu
Érdemes arra figyelni, hogy a Facebook, Instagram, Google Adwords és egyéb hirdetéseknél a gyengébbik nemre célozzunk. Természetesen arról sem szabad elfeledkezni, hogy területileg, és érdeklődési körben is megeggyezzen a célzás. Érdemes figyelni minden statisztikát, és a tapasztalat alapján finomítani a hirdetések célközönségét, azonban Facebook esetén - Valentin napi kommunikáció esetén - a következő targetálás mindig bejön:
Földrajzi célzás: az étterem 17 km-es rádiusza
Nemre célzás: nők
Kapcsolati státusz: kapcsolatban, eljegyezve, házas, élettársi kapcsolatban
Érdeklődési kör: éttermek, borok, pálinka, sommelier (és egyéb olyan, amit kínál az étterem)
És még egy plusz: iktass be az árba még egy plusz ajándékot, ami nincs sehova kiírva, csak ott a helyszínen meglepitek a Párokat ezzel ;) Péltául egy kis szív alakú tortácska. Ezzel még jobb élményt szerezhetsz nekik és még nagyobb az esély, hogy még visszatérnek. Plusz #2: sok helyen nem kérik el a Vendégek email címeit és neveit. Ezt se felejtsd el, ugyanis így már olyan Vendégeknek tudsz hírlevelet küldeni, akiknek már van tapasztalatuk az étteremmel.
Figyelem: a fenti akció nem garancia a sikerre, csupán egy ötlet a marketing eszköztárunkból egy sikeres kampányhoz. Az éttermi marketing sokkal több komponensből áll, csupán ilyen akciók bonyolítása nem elég a sikerhez.
Mit gondolsz, a fenti akció működhet a Te éttermedben?
Balla-Seethaler Tamás
Étterem marketing szakember, gasztronómiai tanácsadó, a Seethaler Consulting tulajdonosa