Ez az a vendégszerző csomag, ami több vendéglátóhelynek, már a második hónaptól legalább +20% bevételt hozott.

Nem kísérletezgetünk, tudjuk, mitől lesz több Vendége egy helynek. Akár Neked is dolgozhatunk!

Felfuttató marketing csomagunk

Éttermi munkaerö keresés a közösségi médiában

seethaler_etteremmarketing54.jpg
Dátum: 2018-05-16

 

Más időket élünk. Egyre kevesebb a vendéglátós munkaerő, pláne a minőségi munkavállaló - valljuk be. Egész egyszerűen azért, mert a tapasztalt emberek a jobb élet reményében vándorolnak külföld irányába, és ez halmozottan igaz a vendéglátásra, mint iparágra. A jobb élet reményében az elpártoltak helyére pedig vérrel izzadva újakat kell szereznie egy éttermi vezetőnek. Társadalmunk elöregszik, és nincs utánpótlás.

Nem kis feladat új felszolgálót, fehér-fekete mosogatót, szakácsot, teremfőnököt vagy üzletvezetőt találni.

Nézd meg csomagajánlatunkat erre vonatkozóan

Folyamatosan ezt halljuk viszont bármelyik partnerünktől. Igazából az utóbbi évek 500+ közösségi média kampányából legalább 20% nem a Vendégek irányába, hanem a munkavállalók irányába szólt. Ez több millió elköltött forintot jelentett.

Jó csapattal viszont nem lehet jó szolgáltatást nyújtani, finom ételeket készíteni, barátságos környezetet létesíteni, és ez végtére is a bevétel/nyereség rovására megy.

Más időket élünk. A szóba jöhető munkások elé már nem követelményeket kell állítani, hanem azt kell bizonyítani milyen jó munkahely az adott étterem. Marketing kampánnyal kell igazolni, mennyire klassz munkahelyre lehet jönni, ha azt a vendéglátóhelyet választják. Milyen jó főnökük lesz, milyen jó fizetésük és pláne jó munkakörülmények. A nyugati vélt csillogást Magyarországra kell hozni. A munkavállalót kell meggyőzni, hogy minket válasszon.

Éttermi munkavállaló keresési csomagajánlatunk >>

2018-ra kialakult egy olyan eszköz, ami gyorsan és hatékonyan, valamint költségeiben alacsonyabb áron képes megtalálni egy nagyobb munkavállalói tömeget. Viszont csak a munkaerő megtalálásában segít nekünk, az önéletrajzok és jelentkezések rostálásában, interjúztatásban és kiválasztásban már az éttermi vezetőnek és tulajdonosnak kell részt vennie. Ez pedig a Facebook (konyhai kisegítők, felszolgálók és szakácsok megtalálására tökéletes), LinkedIn (éttermi vezetők keresése) és a Google Adwords (az előbbieken kívül idényjellegű kisegítő állások meghirdetése).

Két fajta munkakereső ember létezik:

1/ az egyik aktívan keres munkát, böngészi az ajánlatokat, van önéletrajza és kész beküldeni bárhová, mert nincs munkahelye. De mivel rengetegen pályáznak bármilyen munkaerőre, azért ő is megválogatja, hova megy el dolgozni.

2/ van olyan is, aki nem érzi jól magát a munkahelyén. Nem jó a főnök, munkakörülmények, fizetés, a csapat. Ő már gondolkozik a váltáson, de nem jutott el odáig, hogy valóban készítsen egy önéletrajzot, és feltöltse azt egy portálra és elkezdje küldözgetni az éttermi munkaadók felé.

Itt egy bökkenő.

Egy átlagos apróhirdetési portálon csak azokat találjuk meg, akik már tevőlegesen is munkát keresnek, azaz az első csoportot. És mi van azokkal, akik még csak forgatják a fejükben a váltást?

A közösségi média segítségével - és ez az egyik legnagyobb előnye - mindkét csoportot meg tudjuk találni. (hogyan? részletek ide kattintva)

"Dinamikusan fejlődő cégünk munkatársat keres"

Ugye, milyen unalmas? Az igazság az, hogy ma már ilyen felhívásokkal vajmi keveset lehet elérni. Ilyenekkel tele a padlás. Amennyiben egy jó csapatot szeretnél, valahogyan ki kell tűnni a tömegből, a százszámra munkavállalókat kereső éttermek közül.

Mondjak még egy jó hírt? Még olcsóbb is. Egy nagy álláshirdető portál ára 90-200 ezer forint között van. Számításaink és tapasztalatunk alapján - persze helytől, helyszíntől függően - a Facebook hirdetések révén egy jelentkező "ára" 500-2000 forint között van. Tehát egy 50.000 forintos ráköltéssel 25-100 jelentkező közül lehet választani. Persze ez még nem jelenti azt, hogy ők valóban minőségi jelentkezők lennének, ugyanúgy kell közülük szűrni, interjúztatni őket. De legalább a jelentkezések meglesznek.

Milyennek kell lennie egy nagyon jó közösségi média álláshirdetésnek?

  • kreatív, figyelemfelkeltő, kitűnik a tömegből
  • tükrözi az étterem szellemiségét
  • a szövegen kívül vizualitásban (képben, videóban) is bemutatja, milyen ott dolgozni
  • kerüli a sablonos szövegeket
  • egyszerűen, közérthetően mondja el, mik az elvárások és milyen javadalmazás jár érte
  • leírja, milyen az étteremben dolgozni
  • lelkiismeretesen leírja a hátrányokat is, de kiemeli az előnyöket is
  • egyszerű és könnyű jelentkezni

Vendéglátás munkaerő kereső csomag

Sikeres éttermi munkaerő keresést kívánunk!

Balla-Seethaler Tamás
Étterem marketing szakember, gasztronómiai tanácsadó, a Seethaler Consulting tulajdonosa

kornyezetvedelem Cégünk fontosnak tartja a környezetvédelmet. Törekszünk rá, hogy irodánk "zöld irodaként" működjön, folyamataink főleg online zajlanak.